A következő hónapban ezen bemutatók közül lehet válogatni. A szabályt tudjátok, jelezzétek, ha valamit le szeretnétek foglalni, hogy ne legyen később ütközés.
A már bemutatott filmek közül lehetne még írni Woody Allen Midnight in Paris-áról. Egyrészt népszerűsíti a francia fővárost, másrészt pozitívabb, lágyabb húrokat penget, mint a közelmúlt Woody filmjei. Könnyű szeretni. Mondjuk szerintem gyengébb, mint a You Will Meet aTall Dark Stranger, de ahhoz sokat hozzáadtak a fajsúlyosabb színészek (Hopkins, Watts) és az operatőr, Zsigmond Vilmos. Illetve engem érdekel a Tomboy is, ahol egy fiúnak öltözött kislányról van szó. Látta valaki a nagy kedvencemet, a My Life as a Dog-ot (ami mellesleg Vonnegut szerint egyenesen a legjobb film a világon)? Valami olyasmiről lehet itt is szó. Simán beülhetnénk rá. Esetleg, ha valaki fogékony a lassúbb filmekre, akkor nekiveselkedhetne Sofia Coppola (Lost in translation) Somewhere-jének is. Én csíptem, itt egy jellemző kép a filmből, általában ez történik benne:
2011. november 24.
Az én Amerikám (My America): Dokumentumfilm Amerikáról, a hozzá fűződő ambivalens viszonyunkról magyar rendezővel. Érdekes módon animációval színesítik az interjúk közti hézagokat.
Finánc a pácban (Rien a déclarer / Nothing to Declare): Butuska francia vígjátéknak tűnik, elég érdektelen.
Karácsony Artúr (Arthur Christmas): A karácsonyi hangulatot megalapozó bénácska animációs film.
Minden, mit szerettem (Wszystko, co kocham): Lengyel alkotás, van benne történelem, szociális problémák, amelyek egy baráti társaságon keresztül fejeződnek ki, mely alapít valami rockbandát. Olyan aprócska produkció, hogy abban se vagyok biztos, hogy valóban bemutatják-e majd nálunk. Egyébként a visszajelzések kedves filmet ígérnek.
Santiago '73 (Post Mortem): Chilében játszódik a sztori, ismét a történelem viharaiban küszködik a kisember. A szerencsétlen ürge belezúg egy táncosnőbe, aki bujdokol a hatalom elől. Velencében még díjra is jelölték, de nem tűnik valami megkapónak.
Tengerre Franciák! (Ni a vendre ni a louer/Holidays by the Sea): A nyaralók szokásairól készített habkönnyű szatíra. Persze mi nem ilyesmire hajtunk.
Testcsere (The Change Up): A sokszor megfilmesített ötlet az életet és testet cserélő hősökről. Ezúttal a csajozós ürge bújik a családos fickó életébe. Sok altesti humorra lehet számítani, és Olivia Wilde-ra. Én bármit végig tudok ülni, amiben ő van, de ez legyen az én bajom. Be is teszek ide egy cuki képet róla.
Válogatott gyilkosok (Killer Elite): Mi a srácokkal már elég régóta várjuk az újabb stathames tesztoszteronfröccsöt, melynek De Niro és Clive Owen ad egy kis sújt. A kigyúrt kopasz ezúttal sem cserélte virágcsokorra a géppityut. A legtöbb kritika lehúzta, nagyon unják má ezt a filmtípust, de akadnak azért dicsérő cikkek is. Mi beülünk rá, ti ha be is ültök, ne írjatok róla légyszi :P
2011. december 1.
Álcák csapdája (The Double): Középszerű CIA ügynökösdi az öreg róka Richard Gere-rel, akinek együtt kell dolgoznia egy ifjú titánnal. Egy mondatban is unalmas, nem?
Barney és a nők (Barney's Version): Paul Giamatti-t nehéz elképzelni élvhajhászként, de itt pont egy nőcsábászt alakít, ráadásul nagyon jól, aki igyekszik megtérni az igazi mellett, és feladni a legényéletet. Nagyon pozitív a visszhangja a filmnek, megérné odafigyelnünk rá.
Csizmás, a kandúr (Puss in Boots): A Shrek szereplőjének spin-off-ja, és a kritikák egy jól sikerült, bájos, látványos animációt emlegetnek. Azok számára, akik nem éreznek bűntudatot azért, mert csakis kizárólag szórakoznak.
Ölésre ítélve (Essential Killing): Ezt a filmet már bemutatták nálunk a Titanicon, készült írás, olvassátok ITT. Elég jó, állítólag.
Rumnapló (The Rum Diary): Hunter S. Thompson írása az alapanyag ugyanúgy, mint a Félelem és Reszketés esetében, és ismét Depp-é a főszerep. A fogadtatás ismét langyos, ugye, a Félelem... is csak később nyerte el a kultstátuszt. Remélem, van olyan, aki olvasta az alapanyagot, de abban azért biztos vagyok, hogy Depp-kedvelők lapulnak sorainkban. Szerintem kapjuk el a film grabancát, és nézzünk mélyen az alkoholtól véreres szemeibe! Itt csücsül az öreg Amber Heard-el, aki kábé olyan, mint Sharon Stone és Grace Kelly összemixelve - csak szexisebb.
Szent György lelövi a sárkányt (Sveti Georgije ubiva aždahu/St. George Shoots the Dragon): A balkánon játszódó háborús dráma szerelmi háromszöggel a közepén. Egyszer jó lenne megnézni egy olyan háborús filmet, ahol nem a kisemberek életén keresztül próbálják átélhetővé tenni a háborút, nem? Kicsit lejárt már ennek a receptnek a szavatossága.
2011. december 8.
Anyák (Majki/Mothers): Három különálló történetből álló macedón film, mindegyik az igazság kérdésével foglalkozik. Nem sokat hallani felőle, meglepne, ha valami nagy durranás lenne.
Diótörő (The Nutcracker in 3D): A Diótörő történetének feldolgozása új effektekkel, 3D-ben, Karácsony alkalmából, alacsony színvonalon.
Az ember tragédiája: Monumentális vállalkozás, a mű mindegyik színe más animációs stílusban készült. Jankovics Marcell a rendező. Róla még én is hallottam, úgyhogy foglalkozzunk vele!
Pénzcsináló (Moneyball): Agyonajnározott megfilmesítése annak a történetnek, hogyan változtatta meg a baseball-t egy csóka azzal, hogy statisztikai módszert alkalmazott a játékosok kiválasztásához, így kisebb költségvetésű csapatok is labdába rúghattak az ászok mellett. A módszer minden csapatsportban elterjedt, ha többet szeretnétek tudni, irány a mozi! Brad Pitt is játszik benne. Tényleg jó lehet.
Szilveszter éjjel (New Year's Eve): Nyálas kampányfilm az ünnepekre. Szeressük egymást, lávizallöráund. Jó sok apró történetecske, sztárok, sztárocskák, mosolygás.
2011. december 9.
Kopaszkutya Kettő: Hűha, ez elég gyenge hétnek ígérkezik, hogy még ez az egyetlen bemutató is ilyen nesze semmi...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.