KuK Film Rovat

Minden, ami friss és filmes KuKon, s persze tippek trükkök a KuK Film Rovatának boszorkány konyhájának séfjeitől.

Címkék

127 (1) 1951 (1) 1953 (1) 1956 (1) 1961.04.12. (1) 1973 (1) 1983 (1) 1985 (2) 1991 (1) 2001 (2) 2006 (1) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (5) 2010.04.12. (1) 2011 (7) adriana lima (1) ajánló (1) akció (1) alain delon (1) alfonso cuarón (1) amber heard (1) amerikai (4) amy adams (1) ana belén (1) angela molina (1) angelsegg (1) angol (4) animáció (1) animal kingdom (1) anjou lafayet (1) április (1) asgar farhadi (1) assaultgirl (1) ausztrál (1) az (2) az ember gyermeke (1) a gyerekek jól vannak (1) a harcos (2) a király beszede (1) a nap valasztasa (1) a pénz színe (1) a szamuráj (1) a torinói ló (1) a vörös kör (1) belga (1) ben mendelsohn (1) berlini filmfesztivál (2) black hawk down (1) black swan (1) bmw (2) boyle (1) burleszk (1) carlos (1) catherine deneuve (2) célpontok (1) chaplin (1) christian bale (2) christopher riley (1) clive owen (2) cortázar (1) csáth géza (1) danny (1) darren aronofsky (1) davide bowie (1) david lynch (1) david michôd (1) david o. russell (1) debra graik (1) des (1) de palma (1) diane kruger (1) dieux (1) diktátor (1) dokumentum (1) dráma (2) drive angry (1) dukumentumfilm (1) duna ii autonómia (1) egyéb (1) éhség (1) elemzés (1) elena anaya (1) eljő a napunk (1) elsazylberstein (1) emberek (1) erdő (1) érzelemgyár (1) és (1) et (1) etűd (2) eye on films (1) fabienne berthaud (1) fekete hattyú (1) féktelen harag (1) feliratos (1) femme fatale (1) fesztészet (1) film (13) filmdráma (1) filmeselemzés (1) filmfesztival (1) filmfesztivál (1) filmklub (1) first orbit (1) forest whitaker (1) francia (5) franco (1) francois ozon (1) franco rossi (1) ghostintheshell (1) gubán viktor (1) guy pearce (1) guy ritchei (1) hannah és nővérei (1) henri georges clouzot (1) hitchcock (1) hommes (1) honnan tudod? (1) horror (1) humor (2) illuzionista (1) ingmar bergman (1) ír (1) írás (1) irene jacob (1) istenek (1) izraeli dokumentumfilm fesztival (1) jacki weaver (1) jacques tati (1) jacques verges (1) james (1) james frecheville (1) japán (1) játékfilm (1) javier rioyo (1) jean marc (1) jean pierre melville (1) jennifer lawrence (1) jerzy skolimowski (1) joel edgerton (1) kárpáti györgy mór (1) kells titka (1) kevin macdonald (1) kiállítás (1) kínai (1) kiss manyi (1) klaus barbie (1) klaus maria brandauer (1) komédia (1) kritika (1) krzysztof kieslowski (1) labro (1) lengyel (1) le mystere picasso (1) liebesman (1) ludivine sagnier (1) luke ford (1) madarak (1) madonna (1) magyar (2) manuela velasco (1) manuel gutiérez aragón (1) maria barranco (1) maribel verdú (1) mark wahlberg (2) marx testvérek (1) max von sydow (1) menedék (1) mezítláb (1) mickey rourke (1) momaruoshiim (1) moutout (1) mti (1) nadar és simir (1) német (1) nicolas cage (1) odeon lloyd mozi (2) ölésre ítélve (1) oliver sherman (1) óra (1) oscar (1) paul newman (1) pázmány filmklub (1) perrier vérdíja (1) philippe (1) philip sheppard (1) politika (1) politikai thriller (1) possession (1) precious (1) psycho (1) quo (1) rayen redford (1) reklám (3) ridley scott (1) scorsese (1) slavoj žižek (1) spanyol (1) spanyol filmhét (1) spielberg (1) stephen frears (1) sullivan stapleton (1) sundance (1) suplicz emőke (1) susan sarandon (1) svéd (1) sylvain chomet (1) szabó tamás (1) szárnyas fejvadász (1) szerelmek háza (1) szövényi lux balázs (1) tamara drewe (1) tarkovszkij (1) tarr béle (1) theskycrawlers (1) the fighter (2) the hunger (1) the king’s speech (1) the perverts guide to cinema (1) the secret of kells (1) tihanyi mária (1) titanic filmfesztivál (5) titanic filmfesztival (1) toldi mozi (1) tomm mooref (1) tony scott (1) történelem (1) tv (1) uránia (1) vadis (1) vertigo (1) videóest (1) vincent gallo (1) war of the worlds (1) winter’s bone a hallgatás törvénye (1) wong kar wai (1) woody (1) yodok története (1) youtube (2) yuri gagarin (1) zulawski (1) egy válás (1) Címkefelhő

2011.05.25. 16:41 SZATOM

Magyarhangya bemutatja: A prímszámok magánya

Az ikerprímek, ahogy az a filmben elhangzik, olyan egymás melletti prímszámok, melyek között csupán egyetlen páros szám áll (például 11-13, 1997-1999). A két oszthatatlan annyira hasonló, mégis egyedül áll, pedig olyan kevés hiányzik csak, hogy megválthassák egymást.

A történet, mely Paolo Giordano könyvsikerének adaptációja, két ilyen sérült lelkű különc évtizedeken átívelő kapcsolatát követi. Alice lába megnyomorodott egy balesetben. A félénk, sebezhető lány úgy sántikál, mint egy szárnyaszegett kismadár. Mattia komor és megközelíthetetlen, az ember visszahőköl, amikor elkapja a tekintetét, mintha Drakula gróf meredne rá. De Mattia nem harapja meg senki nyakát, A prímszámok magánya sokkal jobb film annál… A fiatalok nem képesek kitörölni a fejükből egymást, érzik a másik lelkének rokoni vibrálását, de vonzalmuk végzetszerűen beteljesületlen marad. Látta valaki a Szeress, ha mersz-t? Hasonló átok ült ott is a szerelmeseken. De míg ott valósággal robbantak az érzelmek, ez esetben sokkal introvertáltabb alkotással állunk szemben.

 

Az atmoszféra nagyon erős, Saverio Costanzo rendező a gazdag vizuális repertoárral és a már-már tolakodó, de mindig hatásos zenével fülledt izzásban tartja a jeleneteket, melyek szinte végig a kitörés határán morajlanak, mint egy kitörés előtt álló vulkán, mely utána valahogy mindig lecsendesedik. De mégiscsak egy vulkán tetején ül a néző, ami eléggé megviseli az idegeket, hajlamos eltompulni félúton. A rendező borzasztóan akar bizonyítani, filmje egyszerre tömény és lassú folyású. Mint egy pályája elején álló novellista, élvezettel merül el a részletekben. A szándékos elnyújtottsággal építkező jelenetekben az egyes mozdulatok, szemvillanások, mozdulatlan várakozások mind kiemelt jelentőségre tesznek szert. A leselkedő tragédia, a folytonos fenyegetettség érzés miatt, hogy mindjárt valami szörnyűség fog történni, időnként olyan érzésünk támad, mintha egy rémálomba csöppentünk volna. És valóban, a szálak két lidércnyomásszerű traumában futnak össze.

A történet több idősíkon kavarog egyszerre, a nézőt a már említetteken túl még az egyes szálak összeillesztése is próbára teszi – én időnként eltévedtem, de utólag persze már nem is tűnik olyan bonyolultnak. A gond az, hogy a néző zavara rontja az élményt, nem része annak, mint mondjuk Lynch esetében. Csupán egy-két percig enged a film egy kicsit fellélegezni, de az a kis elevenség nagyon jól áll neki. Ebben a kontrasztban tűnik fel, milyen jót tett volna valamivel több nagyvonalúság az egyes jelenetek folyamatos kizsigerelése helyett. Továbbá némely részlet esetlegesnek tűnik, a szálak nem bomlanak ki, sok az elhallgatás. A film nem teremti meg a maga zárt univerzumát.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://kukfilmrovat.blog.hu/api/trackback/id/tr292931883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása