KuK Film Rovat

Minden, ami friss és filmes KuKon, s persze tippek trükkök a KuK Film Rovatának boszorkány konyhájának séfjeitől.

Címkék

127 (1) 1951 (1) 1953 (1) 1956 (1) 1961.04.12. (1) 1973 (1) 1983 (1) 1985 (2) 1991 (1) 2001 (2) 2006 (1) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (5) 2010.04.12. (1) 2011 (7) adriana lima (1) ajánló (1) akció (1) alain delon (1) alfonso cuarón (1) amber heard (1) amerikai (4) amy adams (1) ana belén (1) angela molina (1) angelsegg (1) angol (4) animáció (1) animal kingdom (1) anjou lafayet (1) április (1) asgar farhadi (1) assaultgirl (1) ausztrál (1) az (2) az ember gyermeke (1) a gyerekek jól vannak (1) a harcos (2) a király beszede (1) a nap valasztasa (1) a pénz színe (1) a szamuráj (1) a torinói ló (1) a vörös kör (1) belga (1) ben mendelsohn (1) berlini filmfesztivál (2) black hawk down (1) black swan (1) bmw (2) boyle (1) burleszk (1) carlos (1) catherine deneuve (2) célpontok (1) chaplin (1) christian bale (2) christopher riley (1) clive owen (2) cortázar (1) csáth géza (1) danny (1) darren aronofsky (1) davide bowie (1) david lynch (1) david michôd (1) david o. russell (1) debra graik (1) des (1) de palma (1) diane kruger (1) dieux (1) diktátor (1) dokumentum (1) dráma (2) drive angry (1) dukumentumfilm (1) duna ii autonómia (1) egyéb (1) éhség (1) elemzés (1) elena anaya (1) eljő a napunk (1) elsazylberstein (1) emberek (1) erdő (1) érzelemgyár (1) és (1) et (1) etűd (2) eye on films (1) fabienne berthaud (1) fekete hattyú (1) féktelen harag (1) feliratos (1) femme fatale (1) fesztészet (1) film (13) filmdráma (1) filmeselemzés (1) filmfesztival (1) filmfesztivál (1) filmklub (1) first orbit (1) forest whitaker (1) francia (5) franco (1) francois ozon (1) franco rossi (1) ghostintheshell (1) gubán viktor (1) guy pearce (1) guy ritchei (1) hannah és nővérei (1) henri georges clouzot (1) hitchcock (1) hommes (1) honnan tudod? (1) horror (1) humor (2) illuzionista (1) ingmar bergman (1) ír (1) írás (1) irene jacob (1) istenek (1) izraeli dokumentumfilm fesztival (1) jacki weaver (1) jacques tati (1) jacques verges (1) james (1) james frecheville (1) japán (1) játékfilm (1) javier rioyo (1) jean marc (1) jean pierre melville (1) jennifer lawrence (1) jerzy skolimowski (1) joel edgerton (1) kárpáti györgy mór (1) kells titka (1) kevin macdonald (1) kiállítás (1) kínai (1) kiss manyi (1) klaus barbie (1) klaus maria brandauer (1) komédia (1) kritika (1) krzysztof kieslowski (1) labro (1) lengyel (1) le mystere picasso (1) liebesman (1) ludivine sagnier (1) luke ford (1) madarak (1) madonna (1) magyar (2) manuela velasco (1) manuel gutiérez aragón (1) maria barranco (1) maribel verdú (1) mark wahlberg (2) marx testvérek (1) max von sydow (1) menedék (1) mezítláb (1) mickey rourke (1) momaruoshiim (1) moutout (1) mti (1) nadar és simir (1) német (1) nicolas cage (1) odeon lloyd mozi (2) ölésre ítélve (1) oliver sherman (1) óra (1) oscar (1) paul newman (1) pázmány filmklub (1) perrier vérdíja (1) philippe (1) philip sheppard (1) politika (1) politikai thriller (1) possession (1) precious (1) psycho (1) quo (1) rayen redford (1) reklám (3) ridley scott (1) scorsese (1) slavoj žižek (1) spanyol (1) spanyol filmhét (1) spielberg (1) stephen frears (1) sullivan stapleton (1) sundance (1) suplicz emőke (1) susan sarandon (1) svéd (1) sylvain chomet (1) szabó tamás (1) szárnyas fejvadász (1) szerelmek háza (1) szövényi lux balázs (1) tamara drewe (1) tarkovszkij (1) tarr béle (1) theskycrawlers (1) the fighter (2) the hunger (1) the king’s speech (1) the perverts guide to cinema (1) the secret of kells (1) tihanyi mária (1) titanic filmfesztival (1) titanic filmfesztivál (5) toldi mozi (1) tomm mooref (1) tony scott (1) történelem (1) tv (1) uránia (1) vadis (1) vertigo (1) videóest (1) vincent gallo (1) war of the worlds (1) winter’s bone a hallgatás törvénye (1) wong kar wai (1) woody (1) yodok története (1) youtube (2) yuri gagarin (1) zulawski (1) egy válás (1) Címkefelhő

2011.03.22. 13:48 SZATOM

A Föld inváziója - Csata: Los Angeles

Az ember megnézi Zulawski borzongató Possession-jét, aztán Scorsese-től A pénz színét a nagyszerű Paul Newman-nel. Aronofsky nyilatkozta, hogy az ember azért jár moziba, hogy Newman arcát nézhesse a közeliken. Aztán jön Woody emblematikus filmje a Hannah és nővérei. Hallgatás. Erre következik a Battle: Los Angeles, és egyből tollat ragad. Fene se érti.

Inváziós akció sci-fit látunk. Szóval az űrlények ismét rossz fajjal kezdenek. Ugyanis több tízezer éve nyírjuk egymást, hogy tényleg csak a legkeményebbjeink maradjanak meg egy ilyen csata megvívására. Ők ez esetben az amcsi tengerészgyalogosok.

Ők lennének:

 

Az egész úgy kezdődik, mint egy zombifilm: gyanús jelek sorjáznak, miközben a közösség (itt katonák) hétköznapjaiba nyerünk betekintést. Felskiccelnek valami emberi konfliktusforrást is, hogy legyen mit göngyölíteni, legalább valami arca legyen a katonáknak. Itt kezd a néző aggódni.


Hamarosan megkezdődik az idegeninvázió, ami pár apokaliptikus kép után átvált egy fps videójáték, és a Black Hawk Down esztétikáját keverő lövöldözésbe. Végig ez megy. A készítők megmaradnak a kis tengerészgyalogos alakulat követésénél, ahogy egyik tűzharcból a másikba zuhannak. Megérkezünk a belső teres pályára, utána továbblépünk a hidas pályára, stb. Néhol főellenséggel is találkozunk, tényleg olyan, mint egy videojáték, ami mondjuk így egyszer megnézhető moziban. De hát az egyszer nézhető filmek száma végtelen…

A belső teres pálya:


Közben valahol zajlik az „epic war”, de mi abból kimaradunk. Nem látjuk, ahogy a hadtestek felfejlődnek, és több ezer harci gép esik egymásnak kíméletlenül, pedig mennyivel érdekesebb lenne ez, mint az árnyék-emberek műkonfliktusait nézegetni. Nem is értem, miért ragaszkodnak a készítők ahhoz, hogy legalább a személyes drámák látszatát fönntartsák.


Már maguknak az idegeneknek a behozása is egyfajta dekonstrukció a háborús film műfajában. Kellenek, mert a politikai korrektség miatt a modern csúzlikat nem nagyon lehet kipróbálni semmilyen földi népen - hajh, hol vannak már a rosszarcú oroszok és a németek! -, szükség van az ágyútölteléknek ideális arctalan ellenségre, akit senki sem sajnál. Azonban éppen ezzel vész el fontos drámai tényező. Ők tudják. De ha már mehet a lelketlen aprítás, akkor hadd ne kelljen sápadt match-os tojásként összeroppanó, sápítozó fiúcskákat néznem a tökös férfiak helyett! Az invázió pánikhangulatát Spielbergnél úgysem sikerül hatásosabban megmutatni (War of the Worlds). Nem ez lenne a cél.

Ultimate hero:


Vannak pofátlan nyúlások és klisék, bárgyú, de kíméletesen rövid emócionális intermezzók. Ezt még le lehet nyelni, mindenki tudja, mire ül be. Főleg, hogy az ismeretlen rendező (Liebesman) igyekszik bősz kézi kamerázással átélhetővé tenni a belvárosi csihipuhit. De ha már beültem, akkor csapjanak szét rendesen a tankokkal, és okádják a repülők milliószám a robbanószereket, és ne csak elsuhanjanak néha az égen, itt hagyva egy olyan lövöldözés közepén, amelynek minden izgalmát átélem a konzol előtt, vagy egy paintball meccsen. Csúnyán átvertek a címmel, „CSATA” és a valami nagyszabásút ígérő trailerrel.
 

2 komment

Címkék: woody spielberg paul newman scorsese black hawk down possession war of the worlds föld inváziója csata: los angeles zulawski a pénz színe hannah és nővérei liebesman


A bejegyzés trackback címe:

https://kukfilmrovat.blog.hu/api/trackback/id/tr422762031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SZATOM 2011.03.22. 16:07:42

@TodyG8: Igen, elég sokat nyúlt a District 9-tól is. Az idegenek megjelenése hasonló, és a főűrhajó is, amikor felemelkedik egy az egyben a District befejezését idézi.
süti beállítások módosítása